ליווי מערכות חינוך

בעידן של חברת השפע המודרנית עם שלל המזון המעובד, אורח החיים היושבני והמסרים התזונתיים הסותרים, מישהו צריך לעשות סדר בבלגן , ועל אחת כמה וכמה במערכות חינוך שלדעתי המקצועית, צריכות להוות gold standard גם בחינוך תזונתי, ובמה מגישים בארוחות ואיך מנגישים את האוכל.
תוסיפו לזה את הסטטיסטיקות בישראל על כך שכל ילד רביעי נמצא בעודף משקל או השמנת יתר, על כל ההשלכות הכרוכות בכך, להתפתחות וגדילה ותחלואה בגיל המבוגר, ומכאן ההבנה בחשיבות התחלת "תזונה בתבונה" בגיל הרך, אין דבר כזה מוקדם מדיי.
(תזונת 1000 הימים הראשונים)

הליווי התזונתי שלי במערכות חינוך ובפרט בגיל הרך, הינו פרוייקט הנפרש על כ3 חודשים וכולל:

  • תצפיות בזמן הארוחות בגנים השונים, ובהתאם, סיכום מסקנות והמלצות תזונתיות ליישום.  בתצפיות נבדקים:
  1. כמויות מזון הנצרכות על ידי הילדים על מנת לוודא שהן תואמות את ההמלצות לאותו גיל.
  2. איזון בין קבוצות המזון השונות: חלבונים, פחמימות, שומנים, ירקות.
  3. גיוון שבועי של המנות המוגשות על מנת לוודא תדירויות, גיוון במרקמי המזון ובדיקת התאמתם לקבוצת גיל.
  4. אופן הנגשת המזון: מתן יכולת בחירה לילד, התאמת כלי אוכל לשלב התפתחותי, דוגמה אישית של הצוות, אכילה בצוותא, אכילה מודעת ועוד.
  • הרכבת תפריטים לגני ילדים לפי הנחיות משרד הבריאות; תפריטים המותאמים לכל קבוצת גיל, ע"פ קצובות מומלצות, גיוון, איזון ותדירויות.
  • עבודה בשיתוף עם המטבח המבשל או חברת ההסעדה, כולל הנחיות תזונתיות אופרטיביות למטבח.
  • הנחיית והדרכת צוותים חינוכיים: הדרכת צוותים על חשיבות התזונה בגיל הרך, השלכות התזונה בילדות על הבריאות בגיל המבוגר, משמעות התזונה בשעות הגן והלימודים, תפקיד הצוות בהנגשת המזון והחינוך לתזונה בתבונה.
  • הרצאה להורים על תזונת ילדים בגיל הרך ומה תפקיד ההורים, החל מרכישת המוצרים, הנגשת האוכל בארוחה, חשיפה למזונות חדשים, ארוחות משפחתיות, כריכים לבית הספר ועוד.
received_10154612647089706

לפרטים נוספים

אנא הזן את השם שלך.
אנא הזן מספר טלפון תקין.
אנא הזן הודעה.